دندانپزشکی پرتو مهر | ارتودنسی ، ایمپلنت ( کاشت دندان ) ، جراحی عمومی و تخصصی

( دندانپزشکی در افسریه ، دندانپزشکی در مسعودیه ، دندانپزشکی در خاوران)

دندانپزشکی پرتو مهر | انجام تخصصی بخش های اطفال ، ایمپلنت ، جراحی ، عمومی ، ارتودنسی

پر کردن دندان

لزوم پر کردن

پوسیدگی دندان در واقع عامل میکروبی دارد و هر گونه پوسیدگی بایستی سریعتر از روی دندان حذف شده و دندان ترمیم شود. ترمیم دندان هم به حذف میکروبهای دهان از ناحیه پوسیدگی کمک کرده و هم مانع پیشرفت پوسیدگی خواهد شد. پیشرفت پوسیدگی در نهایت باعث درد و آبسه و حتی خطرات به مراتب جدی تر خواهد شد. بایستی در نظر داشت که اگر پوسیدگی از حد مشخصی فراتر رود (که این حد مشخص توسط دندانپزشک قابل ارزیابی است) دیگر صرفا با مسواک زدن یا اقدامات پیشگیرانه نمیتوان جلوی پوسیدگی را گرفت و حتما بایستی ترمیم دندان انجام شود.

برای آگاهی از مراقبت های پس از پر کردن دندان به مقاله رو به رو مراجعه کنید : مراقبت های پس از پر کردن دندان

مواد مختلف پر کردن دندان

برای پرکردن میتوان از مواد و متریال های مختلفی استفاده کرد . به عنوان مثال میتوان با استفاده از طلا ؛ سرامیک؛ مواد همرنگ دندان و یا آمالگام پر کرد .

برای پر کردن دندان میتوان از مواد و متریال های مختلفی استفاده کرد . به عنوان مثال میتوان با استفاده از طلا ؛ سرامیک؛ مواد همرنگ دندان و یا آمالگام پر کرد .

پر کردن دندان با طلا با وجود هزینه بالا ؛ دارای مزایای زیادی نیز هست. طلا دارای دوام بسیار بالایی است و بیش از ۱۰ سال کارایی دارد . در مقابل شما میتوانید با استفاده از آمالگام به عنوان مواد برای پر کردن دندان ؛ با هزینه کم تری تقریبا همین طول دوام بیش از ۱۰ سال را داشته باشید که در مقابل طلا ؛ این نقطه قوت آمالگام است که هزینه بسیار پایین تری دارد.

پر کردن دندان

هر چند از آنجایی که رنگ بسیار متفاوتی نسبت به دندان دارد میتوان از زیبایی دندان بکاهد. به هین دلیل برای پر کردن دندان های جلویی از مواد همرنگ با دندان یا کامپوزیت استفاده میکنند . کامپوزیت به خوبی به دندان میچسبد و به راحتی جدا نمیشود و این خود یکی از نقاط قوت کامپوزیت است. و در نهایت سرامیک علاوه بر هم رنگ بودن با دندان دارای مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیت میباشد و همچنین از طول عمر بیش از ۱۵ سال برخوردار است ولی دارای هزینه بالا تری نسبت به کامپوزیت میباشد.


ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button