دندانپزشکی پرتو مهر | ارتودنسی ، ایمپلنت ( کاشت دندان ) ، جراحی عمومی و تخصصی

( دندانپزشکی در افسریه ، دندانپزشکی در مسعودیه ، دندانپزشکی در خاوران)

دندانپزشکی پرتو مهر | انجام تخصصی بخش های اطفال ، ایمپلنت ، جراحی ، عمومی ، ارتودنسی

عصب کشی دندان شیری و لزوم آن

عصبکشی چیست ؟

عصب کشی دندان یک روش درمانی است که در مواردی که اینترنال پالپ دندان، پوسیدگی شدید یا آسیب جدی به دنبال دارد، استفاده می‌شود. در این روش، عصب دندان که از عمق دندان می‌گذرد و درون پالپ قرار دارد، حذف می‌شود. پس از این کار، پالپ دندان پر می‌شود و به طور معمول با مصنوعات غیرفلزی یا فلزی کاملاً مهر و موم می‌شود.

عصب کشی

عصب کشی دندان به عنوان یک روش درمانی ضروری و لازم محسوب می‌شود، زیرا دندان را از التهاب و عفونت نجات می‌دهد و می‌تواند از نیاز به خارج کردن دندان جلوگیری کند.در بسیاری از موارد، دندان که دچار آسیب پوسیدگی یا شکستگی شده است، در صورت عدم انجام عصب کشی، قادر به بهبود نخواهد بود و ممکن است به مشکلات جدی تری مانند خرابی عمیق تر دندان و عفونت های بیشتر منجر شود.

در نتیجه، عصبکشی دندان از راه حل‌های درمانی موثر برای حفظ دندان‌های طبیعی و بهبود عملکرد دهان است. با انجام عصب کشی به موقع و دریافت درمان معمولاً می‌توان به از بین بردن علائم درد و دیسکومفورت پیشرفته پرداخت و دندان را در حالت سالم نگه داشت.در هر صورت، قبل از دریافت هر نوع درمانی، مهم است که با یک دندانپزشک معتمد مشورت کنید تا نیازها و گزینه‌هایی که برای شما مناسب هستند، بررسی شوند.

دندانهای شیری نیز مشابه دندانهای دایمی حاوی عصب میباشند و در صورتی که دندان شیری در اثر پوسیدگی شدید دچار درد شده باشد بعضی وقتها بایستی دندان شیری عصب کشی شود.البته لازم به ذکر است که عصبکشی دندان شیری هیچ مشکلی برای عصب دندان دایمی زیرین ایجاد نخواهد کرد و در واقع اگر عصبکشی دندان شیری انجام نشود و دندان شیری دچار عفونت شود این مساله میتواند مشکلاتی را برای جوانه دندان دایمی زیرین ایجاد نماید.

برای عصبکشی در دوران بارداری باید به مواردی توجه کرد که در مقاله زیر به آن پرداخته ایم : عصب کشی در دوران بارداری

ارسال یک دیدگاه